RE: OT: auto a jine servisy (bylo:Re: VAG sw)

Jiří Kučera fonolit na seznam.cz
Čtvrtek Červen 14 13:56:16 CEST 2012

Kdyz jste nakousl tematiku oleju a ceskych servisu.
Bohuzel je naprosto jedno zda si nechate olej vymenit ve znackovem nebo neznackovem servisu, pokud si ho nevymenite sam nebo nedohlizite na jeho vymenu tedy nekontrolujete kolik oleje vyndali a kolik jakeho tam nalili jste v CR ve vice nez 70% pripadu okraden a dany servis vam nici auto.
Je narodnim sportem vymenit z 6l oleje jen 3 a 3 strelit bokem, je narodnim sportem michat olej s recyklatem a rada dalsich "fint"
Kolega v olejich podnika od 90 let a rika:
- na vami zaplaceny olej ,ktery vam menil v ceskem servisu jezdi nekdo ze zamestancu nebo jeho pratel a vy jezdite v nejhorsim na ten svuj puvodni, v lepsim na smesku nebo recyklat
- vyrobci oleju a to i ti nejznackovejsi oznacuji jako full synt kde jake svistvo, skutecne syntetickych oleju splnujichci plnou specifikaci zakladoveho oleje API Group IV nebo V je na trhu tak malo, ze je spocitate na prestech

Vasich  10 nebo  20 k km je vice mene administrativni zalezitost nez ze byt ve stejne kategorii oleju platilo tenhle da 10 a tenhle 20. U tzv. LL oleju je podstaten dulezitejsi za jak dlouho tech 10-20 k km ujedete nez to ze je ujedete, a samozrejme zalezi na aute a stylu jizdy.

K cenam vezmu extremy, jeden z nejkvalitnejsich a skutecne FS oleju je treba Motul 8100 v 5W40 sezenete litr za mene nez 190Kc. Druhym extreme budiz staricky M6A s cenou 85Kc/l.

Jirka