OT: auto a jine servisy (bylo:Re: VAG sw)

JP dodo.hw na jnc.cz
Čtvrtek Červen 14 13:04:26 CEST 2012

Rozlisovat oleje na to jestli je to plna syntetika, nebo polo nema vubec
smysl.
U oleju je zasadni jeho vykonova specifikace (API, ACEA) a viskozitni
trida. Je to dano hlavne aditivy. Pokud splnuje doporuceni vyrobce, tak
vas nic dalsiho nemusi zajimat.
Moderni oleje vydrzi i 20tis, ale jelikoz olej v motru ma za ukol, krome
mazani jeste dalsi veci jako chlazeni a cisteni a je ve styku s okolnim
prostredim, tak se taky priklanim k vymenam po 10tis. Motoru to jen
prospeje a cena oleje v celkovych nakladech neni zas tak dramaticka.

JP