Kondenzator misto transformatoru

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Červen 14 09:55:40 CEST 2012

Jestliže jsou LED řazené (i) sériově, jde o poněkud jinou situaci,
protože tak vzrůstá (nejen) statický odpor celého zapojení a jeví se to
tedy tak, jako by byl připojen do série externě. Jinými slovy: koleno
U-I charakteristiky je méně výrazné a sklon stoupající části za kolenem
je menší, celá kombinace není už tak typická napěťová nora.

Čili pak lze transil s odpovídajícím napětím připojit paralelně k
uvedené kombinaci LED a bude je chránit i před proudovou špičkou při
zapnutí.

Z původního dotazu ovšem nevyplývalo, že jde o více LED.

Ještě drobnost: u prvků typu napěťová nora je zásadně špatně úvaha
"tomuto napětí bude odpovídat proud", protože u nich se protékající
proud určuje (nastavuje) a napětí odpovídá jemu. Zdánlivě nepodstatné,
ale jak tu už mnohokrát krásně zaznělo, ďábel se skrývá v detailech...

---
Jirka