Bezpe?n? vzd?lenost od mobilu - Re: Laser je skodlivy - Re:OTHadanka na vikend

Středa Červen 13 19:06:32 CEST 2012

Silný signál dokáže divy. Kamarád dělal na poděbradském vysílači, dělalo
se tam na KV spojení pro ČTK a snad i něco s našima námořníma loděma.
Magneťák mu v práci nefungoval, totální zahlcení signálem. Sahat na
kliky musel aby je bral do ruky pořádně, větší plochou. Jinak se spálil.
Vedle kobky vysílače stačilo vzít do ruky zářivku a svítila. A to ty
vysílače měly jen pár KW. Pak mi říkal, jak byl na exkurzi v Liblicích
(vysílač tehdejší Praha 1 na SV, 1,5MW). Stačilo vzít do ruky dvacetník,
přiblížit k okapu a vytáhnout takový malinký oblouk. Ten oblouk hrál.
Jednou prý v blízkosti vysílače zvedali panel jeřábem. Jak lano dosáhlo
rezonanční délku, rozžhavilo se a panel spadnul.
Když jsem ještě jako kluk (roky cca 65 až 68) chodil v Poděbradech pod
anténama vysílače s telefonním sluchátkem, diodou a kusem drátu, chytal
jsem tam rozhlasové vysílání v ruštině. Nikdy jsem se nedozvěděl paoč
pro ně vysílali, nikde se o tom nemluvilo.
Anděl