Laser je skodlivy - Re: OT Hadanka na vikend

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Červen 13 00:50:49 CEST 2012

Je rozdíl, když se podíváte trubkou na nepolarizované světlo a na
polarizované mnoha rovin (zakřivené roviny).

Polarizované světlo se používá běžně v chem. průmyslu pro reakce, které
jinak nevzniknou.

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>

Sice nejsem teoretický fyzik, ale... Ono "polarizované světlo mnoha rovin"
je nám častěji známo jako světlo nepolarizované, nemýlím-li se.

Pokud se zaměřím na jeden foton, pak kmitá v jedné rovině, nikoli ve všech.
Pokud vezmu N fotonů, dostanu N náhodných rovin, z nichž některé mohou a
nemusí být shodné. Pokud z nich ty "nesprávně kmitající" odfiltruju třeba
polarizačním filtrem nebo naopak odrazem polarizuji i ty "nespávně
kmitající", mám cosi, čemu se dá říkat "polarizované světlo". Otázkou je,
které jsou ty nesprávné, když původně kmitaly všechny nahodile.

Pokud je polarizované světlo škodlivé, tak by z výše uvedeného vyplývalo, že
každé světlo může být škodlivé. No ještě že jsem sova a v noci je mi nejlíp,
ten měsíc toho zase tolik nenapolarizuje :)