Bezpe?n? vzd?lenost od mobilu - Re: Laser je skodlivy - Re: OT Hadanka na vikend

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Červen 12 21:15:28 CEST 2012

Ono se do toho asi nikomu nechce proto, že nepředpokládají smysluplnost
úsilí k tomu vynaloženého. Staré normy prostě vycházely z jakési předběžné
opatrnsti, když se o tom ještě nic nevědělo. Nové normy jsou důsledkem
zjištění, že ty staré byly moc přísné. Jelikož zde nejspíš není žádný lékař,
specializovaný na zdravotní problémy způsobené VF polem, nemá žádný smysl to
rozebírat nad rámec zjištění typu, že člověk je od přírody stavěn na
mnohahodinový ohřev slunečním zářením o intenzitě kolem 1 kW/m2, k čemuž se
nové normy ani řádově nepřiblížily.

PH

From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh na seznam.cz>
Teda vy ste ale sráči, nikoho ani nehne, aby to spočítal, ale kýbl blbých
keců, to jo.

Představte si, že pro 24h expozici je přípustná výkonová hustota vf pole
10uW/cm2 !!! Tehdá jsem to bral ale podle nějakého jiného jednoduchého
vzorečku co jsem někde našel, kde mi z výkonu vyšla rovnou vzdálenost.

Pokud máte někdo mobil na inet, dá se kvalifikovaným odhadem počítat, že
efektivní výkon je 1W. U řeči je to cca polovina.

Nevím, jestli jsem to počítal správně, ale podle Vyhl. č. 408/1990 Sb. je
min vzdálenost při 24h expozici 2,5m, při 1h 51cm, u hovorů pak při 1h 36cm,
6min 11,5cm, při 1min 4cm!

Prosím tedy o kontrolu správnosti výpočtu, dělal jsem to trochu narychlo:

http://unas.ath.cx/vsehochut/mobily.xls

Jak to napasovat na tu novou vyhlášku netuším, nikde není hloubka vniku vln
do tkáně v závislosti na kmitočtu a z toho je nutno spočítat váhu zasažené
tkáně.

Pokud tu tabulku doplníte i o ostatní vyhlášky co jsme měli i v době
nedávné, bude to zajímavé srovnání. Udělá to někdo iniciativně, nebo budete
jenom odstřelovat za bukem?