Laser je skodlivy - Re: OT Hadanka na vikend

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Červen 12 12:06:34 CEST 2012

Docela by mne zajimalo, kde se vzalo vzite tvrzeni, ze "mesicni svetlo je
polarizovane". Nejak mi nedochazi, proc by melo byt. Polarizace odrazem? To
by mozne bylo, tedy za predpokladu, ze a) mesic bude placaty, b) bude
hladky, idealne skleneny. Vzhledem k tomu, ze a) i b) je pomerne slusne
popreno, nenapada mne, jak by mohlo teleso pokryte prachem polarizovat
svetlo.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, June 12, 2012 11:37 AM
Subject: Re: Laser je skodlivy - Re: OT Hadanka na vikend

Voda je taky jedovatá, nesmí se jí vypít najednou víc než nějaké množství,
které si už moc nepamatuju (něco přes litr)

ten laser má polarizované světlo, při kterém vznikají neobvyklé chemické
reakce (proto platilo "při měsíčku úplňku" - nemělo to žádný jiný důvod než
tento).

Další věcí je jedna vlnová délka, jistě víte co je rezonance.

Pokud laser zasáhne buňku, kde se udělá nějaká nedefinovaná chemická reakce,
takto vzniklá látka může a nemusí vést k dalšímu poškození ostatních buněk.
Vezměte si, co dokáže se sto kily živé váhy udělat pár miligramů cyankáli
(neříkám, že se tam zrovna KCN udělá, ale prvky tam na to jsou).