Ztrata citlivosti PIR detektoru

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Neděle Červen 10 18:48:03 CEST 2012

To máte opravdu všechny součástky přeměřené?
Zaměřil bych se zejména na "předřadný kondenzátor" na téhle desce není, mívá hodnotu stovky nF (100-470) je víc než 90% všech závad. Najděte na druhé desce zenerku nebo dvě v sérii, přečtěte typ, zjistěte Uz a změřte ho.Odchylka víc než 10% dolů signalizuje na předřadnej kondík. Je tam relátko nebo triak? Cvaká relátko výrazně nebo jako kdyby nemohlo. Opět signalizace na zdroj.
Dále bych se zaměřil na vazební kondík za prvním zesilovačem. Většinou bývá použit LM324, zde to bude asi podobné. Jeho hodnota bývá okolo 100uF. Zde to asi nebude tolik, vše je zde nějaké vysokoimpedanční.
Pak by mohl být malý zisk prvního zesilovače , zaměřil bych se na megové odpory - asi R18 10mega jestli není ze strany spojů nějakej ožranej tzn. jestli nemá svod. Nižší hodnota bude mít za následek menší zisk stupně a uvedený jev.
Není PIR pokryt nějakou vrsvou aerosolu. Zkusil bych případně omýt isopropylem či lihem, zde bych se nebál ani acetonu. A ofoukat.
V dalším kroku bych asi šel do výměny PIRu, jak již Wek radil.
Hodně štěstí držím palce.
Pavel Glajc