Re: LCR meter - konstrukce

Jiří Kučera fonolit na seznam.cz
Sobota Červen 9 12:01:33 CEST 2012

Hlavním cílem melo byt ucit se, pokud si pamatuji :-)

Tento tyden jsme tu probirali to cim se melo zacit a to pomery na merenem objektu a privodnich vodicich.

Nebo chceteli rozdily mezi prvni a druhou variantou meraku. V podstate jsme se dostali k jadru pudla a tomu proc lze
prvni variantu meraku (1ohmn-10Ohm) postavit s PICem a TL074 a proc sebelepsim vylepspovanim teto koncepce 1mOhm impedanci nezmerime.

Pokud to shrnu do 3 vet

1.Prvni varianta mustek vyvazuje pres range rezistor OZ ADA46327 (nic lepsiho nezmam a nejsem si jist zda existuje) , napeti na DUT meri
  druhy OZ mezi DUT a zemi. Funguje uspokojive zhruba v mezich 1 ohm az 10M.Presnost je funkci frekvence. Mimo tyto meze naprosto nepouzitelne.
2.Vyvazovani mustku stejne, napeti merime pristrojovymi zesilovaci (sestaneve z AD8620+AD8610) primo na DUT a range rezistoru. Toto castecne
  resi nepresne vyvazovani mustku, kdy mezi DUT a RR neni  presne 0, castecne se tim rozsiruje rozsah , smerem dolu rekneme, ze to odmeri
  100mOhm DUT, stoupa i max pouzitelna frekvence.
3.Je treba zmeni koncepci a analyzovat problem.

Kde je problem pri mereni velmi malych impedanci?
a) privdni vodice mezi DUT a merakem. I kdyz pouzijeme koax potece proud (desitky mA) jen stredem, tento proud vyvola magnetickou indukci a ta vyvola nejaky proud stinenmim. Reseni spociva v injektazi stejneho proudu ,ktery potece stinenim opacnym smerem a vyvola indukci opacnou , teda pozere tu prvni.
b) privodni vodice nejsou idelani a hlavne maji nejakou impedancni vazbu mezi stredem a stiennim viz obr. Pracovne jsem si 1m koaxialu zjednodusil na, stred 35mOhm odpor + 250mH indukce, stineni 18mOhm odpor a 100pF C mrezi nima. Zaver je treba merit napeti mezi styredem a stinenim nikoliv mezi stredem a zemi.
viz obrazek
http://photo.uloziste.com/?fotka=a245caa55cbfba87.jpg&d=x270459af1495c86&size=0

c) Je treba zvazit zda koncepce vyvazovani mustku pomoci OZ je dostatecnea, ani ADa4637 si zda se neporadi s malymi impedancemi a
Muj napad na reseni a novou koncepci, automaticky vyvazovany mustek s dvema DDS,
viz obr.
http://photo.uloziste.com/?fotka=05cc5341aeb52845.jpg&d=xa3bc539e101cfda&size=0

Mozna je to uplna kravina, proto bych rad znal baluovo nazor.

popis.
DDS1 klasika, zdroj signalu prochazejiciho pres DUT.
DDS2 je zdroj, ktery se snazi pres Range resistor vyvazit mustek , tedy dosahnout v bode Virtual groud 0 napeti. Jak toho dosahne?
frekvenci zna, tu urcuje DDS1 a DDS2 jede na stejnych hodinach. Informaci zda je nebo neni a jak neni mustek vyvazen doda null detektor,pro ktery by melo platit. Pokud I1 z DDS1 = I2 z DDS2 potom Id (proud do detektoru) =0 a mustek je vyvazen, pokud se nerovna tak palati Id=I1-I2
DDS2 tedy meni amplitudu a fazi cimz dosahne vyvazeni mustku, zatim si vubec neumim predstavit jak a zda vubec jde poznat zda se ma hybat amplitudou nebo fazi, snad to jde.

Kompenzacni proud stinenim, videl bych to na prevodnik napeti proud, do ktereho vstupuje napeti z DD2 pred RR a pres 100ohm odpor injektuje tomu odpovidajici proud, tim by se melo pokryt nejnizsi rozsah, v kterem je tato chyba relevantni.

Mereni napeti, klasicky pristorjovy OZ slozeny z AD8620+AD8610 s zesilenim 1x.

Null detektor, prevodnik proud napeti s ADA4637 a prepinanym odporem 100,1k,10k,100k

Range rezistro, prepinany odpor 100,1k,10k,100k,1M, mozna 10M

DDS1 a DDS2 tak jak jsme ji zde jiz nastinil, s tim, ze by byly synchronizovane a mozna doplnene o jemnejsi rizeni amplitudy (Rset u AD9954 opreny o DAC).

Co na to balu?
Dokaze MCU ridici DDS2 nejak inteligentne poznat zda ma hybat amplitudou nebo fazi?
Je v tom nejaka koncepcni chyba ,kterou nevidim?

Pokud by to bylo pouzitelne hodim to do nejakeho podrobnejsiho obvodoveho reseni a muzele se posunout v uvahach dale.

Jirka