Re: LCR meter - konstrukce

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Čtvrtek Červen 7 16:52:48 CEST 2012

Pokud tedy chci kompenzovat "koaxial" tak stinenim poustim stejny proud jaky tece stredem jen opacnym smerem?
Jak velka je vubec "chyba", kterou vlozi koaxial do mereni, respektive jaky je nahradni model 1m nejakeho bezneho tenkeho koaxialu (4-5mm)?

Predstavuji si to takto.
Zdroj mericiho signalu (DDS1) generuje stredem koaxilalu ze svorky Hc proud,ktery prochazi DUT a teoreticky dale prochazi pres RR (Range Resistor) do Lc svorky. V realu jde z Lc pres RR opacky proud tzn. mezi DUT a RR ne bod s 0 proudem, ale to ted neni dulezite.
Kompenzace tedy muze spocivat v tom, ze do stineni z svorky Lc injektujeme stejny proud,ktery tece stinenim do svorky Hc, kde je stineni uzemneno.
TIm padem stredem koaxialu mezi svorkamy Hc a Lc tece proud I a stinenim I´, ktery je steny jen tece opacnym smerem
Je to tak?

Pokud ano tak pak , ale na svorkach Hp a Lp musime merit napeti pomoci pristrojovych zesilovacu, jelikoz stineni neni v techto bodech uzemneno.
Prijde mi, ze chyby,ktere do mereni vklada slozitejsi konstrukce budou podobne chybam ,ktere vklada 4x 1m koaxialu mezi DUT a merkem, nebo se pletu?

Hutta