OT Balancovane clustery s HA

Milan B. milan na bastl.sk
Úterý Červen 5 16:14:21 CEST 2012

On 6/5/2012 2:40 PM, RV wrote:
> [...]
> tak z toho nejsem prilis moudry.
>
> Vsude se to hemzi schematky, kde je nejaky klient na netu, ktery se
> pripojuje na ridici server clusteru (director - content switch), ktery
> nasledne ridi deleni zateze, pripadny failover. A za nim je armada
> realnych serveru.
>
> Vsichni se nad tim rozplyvaji, ale neni mi jasne jak je zajisteno
> zalohovani onoho directoru. Pokud je tam jeden tak muze kleknout,
> pokud jich tam umistim vic tak musim zase nekde mit neco co je bude
> koordinovat a zajistovat to, ze se mezi sebou domluvi.

Ak je jeden, ziadna redundancia nie je.

Ak je ich viac,  tak existuju protokoly, ktore tu koordinaciu medzi nimi
zabezpecia - v podstate zariadenia komunikuju medzi sebou (a v podstate
sa vzajomne monitoruju) a v pripade vypadku jedneho z nich niektore z
ostavajucich prevezmu jeho funkciu (vratane IP adries). Navonok sa to
tvari ako jeden virtualny switch/router/loadbalancer.

Viz napriklad CARP, HSRP, VRRP.

-m-