ot. sbs2003 exchange

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Úterý Červen 5 10:30:31 CEST 2012

Základní a fatální chyba je provozovat SBS s více síťovými adaptéry. Dělat z
něho navíc firewall je opravdu zvěrstvo. Doporučuju raději koupit nějaký
router (nejlépe něco třídy Mikrotik a výš) a posadit ho před server.
Tomu Exchange pravděpodobně pomůže, pokud se mu nastaví, že má poslouchat
pouze na vnitřní IP. V Keriu pak nastavit přeposílání potřebných portů na
vnitřní IP.
U SQL je třeba znát přesnou chybu, proč to nestartuje, na popis, že nelze
spustit, můžu akorát napsat, že je to polámaný.

PS: Navracení bytových kopií v AD je cesta do pekel. Pokud by tam byl druhý
DC, tak už teď je to oprava na dvě hodiny s nejistým výsledkem. AD se
obnovuje VÝHRADNĚ přes zálohovací nástroj!