[OT] CSlink a Skylink chteji zpoplatnit i zakladni nabidku!!!

Sobota Červen 2 20:26:47 CEST 2012

Dne 2. června 2012 15:34 Na <navrhpcb na gmail.com> napsal(a):
> To, ze si neco koupim a do smrti s tim nebudu mit naklady si vazne muze myslet dospěly člověk?

Já jsem ten jejich obchodní model chápal tak, že základ, tj. balíček
GRATIS je prostě zdarma, resp. zaplatíte za novou kartu a pak už nic
(přesně tak to prezentovali a vlastně prezentují dál) - protože jejich
náklady na poskytování programů z balíčku GRATIS jsou nulové nebo
téměř nulové. (Na rozdíl od placených balíčků programů, které musejí
nějak přeprodávat od HBO, Nat Geo atd.). A že počítají s tím, že
většina zákazníků si aspoň občas koupí nějaký placený balíček. V tom
byla (a vlastně je) jejich výhoda, na rozdíl od UPC nebo DigiTV, kde
podepíšete smlouvu a pak platíte každý měsíc pravidelně. Zatímco u
CS/Sky prostě zaplatíte třeba na jeden měsíc za libovolný balíček a
další měsíc za jiný balíček nebo třeba za půl roku... takovou
flexibilitu UPC ani Digi ani žádný kabelový operátor nenabízí (nebo
snad jo?). A to, že ten základ byl prostě zdarma, tj. bez extra
poplatků, to jsem chápal jako formu reklamy nebo propagace --> díky
tomu přece měli tolik prodaných karet --> zákazníků a tím víc měli
těch občas koupených balíčků, např. někdo si koupí sport, když je
finále, někdo filmové kanály na zimu, atd. atd.

Jenže tady je přesně vidět, jak uvažuje nový majitel (resp. nějaký
manager), máme 2 miliony registrovaných karet, zpoplatníme 30Kč /
měsíčně, máme 60 mega příjem, takže se nám ta investice vrátí za dva
roky, no ne? Jo aha, společnost, kterou jsme právě koupili, slíbila
zákazníkům základní služby zdarma (resp. jen za pořizovací cenu
karty), tak to nezpoplatníme přímo, ale nazveme to třeba
administrativní poplatek nebo servisní poplatek nebo udržovací
poplatek nebo nějaký jiný poplatek, to nám určitě sežerou i s
navijákem, náš průměrný zákazník má určitě IQ někde kolem 60...

Pavel Kadečka.