Re: UEFI platforma a bootování otevřených OS

Robert Baranka hwlist na centrum.sk
Sobota Červen 2 18:00:12 CEST 2012

Uznavam, ze je to ozaj smiech cez slzy.
Asi zacnem sledovat clanky typu: ako dostat linux do "mcu" (platformu nech
si kazdy vyberie sam)
A drzim palce aj takym, co pouzivaju vlastny "OS", tym to tiez poriadne
skomplikuje situaciu.

A pani, ktory delite os na majoritne a ine, skuste zratat pocet instalacii
jednotlivych systemov.
Linux like systemy, viac ci menej (alebo vobec) otvorene najdete kade-tade.
TV, STB, routre, mobily, ...
Aby ten majoritny neskoncil medzi obskurnymi :-)
Robo

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, June 02, 2012 5:32 PM
Subject: Re: UEFI platforma a bootování otevřených OS

Zdravím,

> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>

Ale ano, to mi vůbec nepřijde zcestné - celá léta jsme to tak dělali! A zase
budou vycházet články v periodikách s titulky jako "Úprava základní desky
MSI MS-128256 pro zavedení OS XYZ :-)" - kdysi byly názvy trochu jiné, třeba
"Úprava a rozšíření paměti RAM počítače ZX Spectrum na 80 kB" - ale v
principu
jde a půjde o totéž :-). Bojím se ovšem, jak se bude vpojovat hradlo do 754.
vývodu procesoru :-). U Sinclaira to šlo mechanicky poněkud lépe :-) (v
tehdejší mé úpravě Sinclaira bylo potřeba např. "ošvindlovat" adresu A15
:-) ).
  Ale teď vážně - nejsem si úplně jist, zda půjde dělat něco alespon s těmi
BIOSy, protože jsem četl cosi o tom, že první stupeň toho "řetězu důvěry" je
(bude) implementován přímo na HW úrovni, takže klíč bude v CPU a ten si
zverifikuje BIOS (nebo jeho zavaděč) ještě před tím, než jej spustí a pokud
nebude sedět, tak jej nespustí... A zavaděč BIOSu si pak bude pochopitelně
verifikovat BIOS... A tak dále... Konec konců mám mobil Motorola Milestone
II,
tam je přesně toto už dávno funkční, a díky tomu si nemohu flashnout
neoriginální firmware... Takže se "jen" přenese tato praxe do prostředí
desktopu, notebooku, serveru...

  Zdraví Pavel