ot: kviz na utorok - nasa svetla buducnost

Vladimir Nerud newlad na centrum.cz
Úterý Červenec 31 22:05:45 CEST 2012

Tak vzhledem k tomu, ze mam elektroniku jen jako jednoho z konicku, a
vzhledem k tomu, ze dokazu od stolu odpovedet na vsechny otazky s vyjimkou
ctyrky, tak me svadi napsat, ze to museli vedeli vsichni.
Jenze to by jste se neptal, za ano?
Takze muj tip do slosovani:
1) 1
2) 2
3) 3
4) 4

Vladimir

-----Původní zpráva-----
From: balu na home
Sent: Tuesday, July 31, 2012 7:50 PM
To: HW-news
Subject: ot: kviz na utorok - nasa svetla buducnost

dnes som sa stretol so styrmi mladymi ludmi. Vsetci o sebe tvrdia ze
vedia a robia navrh analogovych obvodov, navrh digitalnych obvodov, a
ovladaju fpga/vhdl.
Dvaja mali cerstvo ukonceneho inziniera, dvaja bakalara v oblasti
elektroniky, zo zapadnej aj vychodnej europy. Vsetci uz mali nejaku prax
v navrhu obvodov.
Polozil som nasledujuce otazky:
1) Mame mikroprocesor a AD prevodnikom, ktory ma vstupny rozsah 0-5V.
Chceme k nemu pripojit senzor s vystupnym napatim 0-500mV. Ako
doporucite pripojit senzor ku procesoru?
2) Nakreslite nizkofrekvencny zosilnovac so ziskom 2 pre male signaly.
Bud s tranzistorom, alebo nakreslite nejaky iny.
3) co znamena u AD prevodnika ked sa povie ze ma rozlisenie 8 bitov
4) na fotke vasej diplomovej prace je procesor a vedla neho je
kondenzator 100nF. Aka je funkcia toho kondenzatora? Pre experta na fpga
bola trochu ina otazka - pod kazdym fpga je na spodnej strane vzdy
strasne vela kondenzatorov, aka je ich funkcia?
5) u niektorych sme sa dostali aj ku otazke popiste aku ma funkciu rs
klopny obvod a na co sa da pouzit

Teraz kvizove otazky:
Kolko zaznelo spravnych odpovedi?
Kolko krat mali aspon predstavu co sa pytam?
Kolko krat zaznelo "nie je dolezite vsetko vediet ked sa to da najst na
internete"?
Kolko krat sme poculi ze by to cele zvladli riadit, rozhodovat a este
sefovat viacerym ludom?

b.