OT: Vysosání souborů z tcpdump/wireshark capture

Jindroush kubecj na asw.cz
Pondělí Červenec 30 08:40:42 CEST 2012

Pevny bod v nasem pripade je duvera v instalaci windows, ktera obsahuje
code signing certs -> odtud pak prenasim duveru na podepsany instalak
browseru -> a ten mi instaluje root certs pro https. Samozrejme, v
pripade Diginotaru nebo mene vazne Comoda se ukazalo, ze i tato duvera
je jiz narusena. Toto ma do jiste miry resit cert pinning, ktery mi
zajistuje, ze pro cert organizace X se vzdy pouziva CA Y, takze i v
pripade utoku na jinou CA Z, jsou pak takove certy pro X neplatne.

Ostatne, vsechno tohle uvazovani musime brat z pohledu utocnika, co
ziskava a co ho to stoji. V kazdym pripade, pokud mam chranenou
organizaci, tak podvrhnout vsude korenovy cert, aby to nehucelo, to je
imo celkem dost narocnej ukol.