Rychle komparatory Analog Devices?

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Neděle Červenec 29 12:05:07 CEST 2012

fungovat to nebude, preto je dobre ze sa pytate :-)
Rychle obvody maju strukturu navrhnutu tak aby velmi rychlo porovnavali
a velmi rychlo sponali. Ci je to uz komparator alebo logicke hradlo.
Tato struktura nie je kompatibilna so signalmi, ktore maju velmi pomale
nabezne hrany (alebo vseobecne dv/dt).
Vstup je velmi citlivy a suciastka je dost rychla na to aby stihla
zareagovat napriklad na sum na prechodovej hrane a niekolko krat preklopit.
Preto sa do obvodov pridava hystereza, ktora tomu pomoze a prekona to
pasmo nestability tym ze sa do vstupu prida cast vystupneho uz
preklopeneho signalu. Tym sa jednak zvysi dv/dt plus prekonate
rozhodovaciu uroven za pomoci dodatocneho signalu, ktory je rovnako
rychly ako komparator a teda rychlejsie sa prejde do stabilneho stavu.
Siet rezistorov ktora hysterezu definuje pracuje s rovnakou sirkou pasma
ako samotny komparator (alebo operak). Ak sa bavime o rychlom
komparatore (v datasheete sa spominaju casy v oblasti 1ns) tak logicky
aj spatnovazobna siet musi mat porovnatelnu sirku pasma a co je rovnako
dolezite musi byt aj fyzicky dostatocne mala aby jej skupinove
oneskorenie bolo dostatocne male vzhladom na pracovnu sirku pasma aby
ste stale sedeli v stabilnej oblasti zosilnovaca.
Takze davat ku rychlemu ns-komparatoru digitalny potenciometer so
vstupnou kapacitou 90pF a sirkou pasma 60kHz nie je najlepsi napad,
takisto ako rezistorovu siet rozlezenu po celej doske.
b.