OT: Vysosání souborů z tcpdump/wireshark capture

Lubos Medovarsky lubos.hwlist na accelera-networks.com
Sobota Červenec 28 22:34:48 CEST 2012

Zdravim,

wildcard certifikat umoznuje vydat jeden certifikat pre vsetky poddomeny
nejakej domeny, napr. *.hw.cz. Ziadna certifikacna autorita nevyda
wilcard certifikat pre domeny prvej alebo druhej urovne, teda *.cz
a pod. Toto si vacsina tej mensiny ludi mylne mysli :-D

Jediny prakticky pouzitelny MITM utok je mozny v pripade pochybnych
intermediate CA. Stalo sa uz v niektorom z arabskych statov,
a holandska CA ktora vydala certifikat pochybnej CA (statnemu telekomu)
po prepuknuti kauzy a stiahnuti svojich korenovych CA certifikatov
z prehliadacov "dobrovolne" skrachovala, lebo nikto na trhu uz
o jej certifikaty nemal zaujem. Samozrejme v tomto pripade boli
podvrhnute certifikaty s inou signaturou a obsahom, a prehliadace
odvtedy zvyknu upozornit na tuto skutocnost.

Lubos

PS: Nemam zamer poucat, len tolko ze pre wildcard sa mi pre tunajsie
konciny zda byt vhodnejsi preklad "zolik".