OT Registr vozidel

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Červenec 24 21:53:55 CEST 2012

On Tue, 24 Jul 2012, Stanislav Šmejkal wrote:

> 2. Tydenni pauza zpusobila frontu, ktera by se i za idealnich okolnosti
> rozpustila do konce dalsiho tydne, kvuli soucasnym problemum to je zalezitost
> na mesice. Tady vinika asi nenajdeme, to vychazi z obecne teorie front.

Ale oni tam normalne nejedou na 100% spis na 50% , kdyby ten system zacal
fungovat bez prodlev meli by to dohnat. Jenze kdyz aplikace reaguje tak ze
je nepouzitelna tak nemaji sanci.

> 3. 1. cervence se spustily nove registry, konkretne tady se pouziji registry
> osob a obyvatel, mozna i registr adres, ktere mely byt ve zkusebnim provozu
> od konce brezna a tyto registry se odladuji stejne jako registr vozidel za
> pochodu v cervenci. Tady problem vidim v nacasovani prechodu na novy CRV v
> dobe, kdy soudny clovek mohl ocekavat velke problemy s jadrem informatizace
> statu.

Ten ctvrty den co to neslo vypustil Dobes vetu ze se vrati ke staremu
registru. Myslim ze tehdy udelal historickou chybu ze to nenaridil a
nechal se presvedcit svymi "odborniky" a dodavatelem ze se to spravi.
Ted ma uz jedinou moznost - pokusit se je za ty tri dny co mu zbyvaji
do konce nejak potrestat ze ho vodili za nos ...

> 6. Prevod dat z jineho datoveho modelu, kde byly informace v textove podobe
> (pry treba barva) a prevadely se do ciselniku. Treba RUIAN (registr adres)
> rozpory mezi katastrem a evidenci obyvatel resil rok a presto zbyly desitky
> tisic vadnych zaznamu. Tohle mohlo byt uz davno odladeno a pak jen pres noc
> pustit konverzni skripty na ostra data. Tady je jasny fail metodiky v
> kombinaci se hrou na ochranu osobnich udaju.

Tohle podelal dodavatel, prevod txt do ciselniku si mohl proverit predem
a o chybach by vedel vcas a mohl je resit. Ostatne uz to ze prijal zakazku
kterou je temer nemozne splnit vcas je i jeho chyba.

> Zamerne jsem resil chyby spolecnosti ATS Telcom az nakonec, protoze me az tak
> nezajimaji, to je klasicky dodavatelsko-odbertalůesky vztah ministerstva
> dopravy. Snazil jsem se spis prijit na kloub nedostatkum ze strany statu a
> verejne spravy. A urcite se ATS Telcom nechci zastavat, ale uz management
> celeho prechodu vzbuzuje tolik pochybnosti, ze bych nechel byt v kuzi
> dodavatele softwaru.

Oni tu praci prece nemuseli vzit kdyz bylo jasne ze se to neda stihnout
vcas kvalitne. Stejne je to absurdni - kseft za blbejch 37 mega -
desetitisice lidi nasranych, ministr asi pujde a firma ma ostudu jak
prase. Na MPSV kseft za 1,5 miliardy a je to v poho. A jake z toho
plyne pouceni ? - kdyz uz pruser tak aspon za miliardu, pak se o sebe
postara sam..