OT Registr vozidel

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Úterý Červenec 24 21:03:25 CEST 2012

Dne 24.7.2012 17:57, Petr Simek napsal(a):

> Rekl bych ze je ted pali uplne jine veci, tohle bude az problem c. 2 .
>
> Jen mi trochu vadi ze v tom maglajzu kolem CRV uplne zanika to same na
> MPSV. Zatimco MDCR ten registr menit muselo tak MPSV svuj system menit
> nemuselo, tam slo jen o to utratit prachy (vetsi nez na MDCR) a vysledkem
> je system co funguje hur nez ten predchozi.

Ahoj,

zkoumal jsem dneska informace k registru vozidel a problem ma nekolik rovin,
ktere se pekne sesly.

1. Misto terminalove aplikace je aplikace webova, resp. misto DOS okna je webova
aplikace. K tomu nebyla proskolena obsluha a urednici nemaji naucene postupy.
Tady bych videl problem v podceneni skoleni (elearning je na h****o, jak se
jeden urednik trefne vyjadril) a v neochote uredniku ucit se nove.

2. Tydenni pauza zpusobila frontu, ktera by se i za idealnich okolnosti
rozpustila do konce dalsiho tydne, kvuli soucasnym problemum to je zalezitost na
mesice. Tady vinika asi nenajdeme, to vychazi z obecne teorie front.

3. 1. cervence se spustily nove registry, konkretne tady se pouziji registry
osob a obyvatel, mozna i registr adres, ktere mely byt ve zkusebnim provozu od
konce brezna a tyto registry se odladuji stejne jako registr vozidel za pochodu
v cervenci. Tady problem vidim v nacasovani prechodu na novy CRV v dobe, kdy
soudny clovek mohl ocekavat velke problemy s jadrem informatizace statu.

4. Napojeni na registry v rukach policie, tj. mezi resorty MDCR a MVCR. Nedelam
si iluze, ze na jedne strane je vse dobre a na druhe vse spatne.

5. Rozhodnuti propojit od pocatku databazi na databaze okolnich statu asi nebylo
nejstastnejsi a pravdepodobne se odpojovalo az po spusteni.

6. Prevod dat z jineho datoveho modelu, kde byly informace v textove podobe (pry
treba barva) a prevadely se do ciselniku. Treba RUIAN (registr adres) rozpory
mezi katastrem a evidenci obyvatel resil rok a presto zbyly desitky tisic
vadnych zaznamu. Tohle mohlo byt uz davno odladeno a pak jen pres noc pustit
konverzni skripty na ostra data. Tady je jasny fail metodiky v kombinaci se hrou
na ochranu osobnich udaju.

7. Sitova infrastruktura, problemy s pripojenim, rozhrani zrale na DOS utok
apod. uz je jenom perlicka na dortu problemu

8. Na poslednim miste bych nechal mizerne navrzenou databazi a ovladaci rozhrani
vcetne indexu v databazi. Tady je jednoznacne pochybeni bud analytika nebo
softwarove firmy.

Zamerne jsem resil chyby spolecnosti ATS Telcom az nakonec, protoze me az tak
nezajimaji, to je klasicky dodavatelsko-odbertalůesky vztah ministerstva
dopravy. Snazil jsem se spis prijit na kloub nedostatkum ze strany statu a
verejne spravy. A urcite se ATS Telcom nechci zastavat, ale uz management celeho
prechodu vzbuzuje tolik pochybnosti, ze bych nechel byt v kuzi dodavatele softwaru.

Standa