Prepetovka, vas nazor ?

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Úterý Červenec 24 17:52:10 CEST 2012

Dne úterý 24 červenec 2012 16:52 Vláďa Anděl napsal(a):
> PE) anténa, FV panel na střeše, internet. Protože mi ale při úderu
> blesku "uplave" PE a na každé straně baráku nejspíš jinak, dává se do
> tohoto místa mezi PE a N přepěťovka pro vyrovnání potenciálu. Ta má malé
> průrazné napětí, dává se buď varistor 70V nebo výbojka, která po
> zapálení při cca 100V na sobě drží 20V.
> http://hakel.cz/nazvoslovi-typova-provedeni-jednotlivych-stupnu-prepetovych
>-ochran-zapojovanych-v-kaskadach.html Protože pak by ale vodič N ujel někam
> jinam než L, dává se tam ještě přepěťovka mezi L a N. Alespoň takhle jsem
> [...]
	Tak to je uz lepsi popis situace, celkem to odpovida i tomu jak jsem to
pochopil ja, jedine slabe misto je zaruseni chraneneho prostoru EMP pulzem
kdyz se uplatni kabel z jedne pulky baraku na druhou. A pokud se jeho
impedance snizi pod rozumnou mez aby se tento problem minimalizoval, tak zase
budou mit problemy ty ochrany, resp. tusim ze se zhorsi jejich dynamicke
parametry. Z tehle problematiky potrebuji jen nektere veci, takze zrovna
koordinaci stejnych ochran presne spocitat neumim.

Radek (benedikt2hw.cz)