Prepetovka, vas nazor ?

Pondělí Červenec 23 11:42:21 CEST 2012

Zajímavá otázka...
základový zemnič se dává né pod základy, ale přímo do betonu. Podstata
je v tom, že vlhký beton je dostatečně vodivý a je uvnitř vysoce
alkalický, což chrání pásek proti korozi. Ono se skutečně doporučuje
připojit hromosvod na základový zemnič. Ale při tom se dnes preferuje
oddálený hromosvod, který by měl mít svoje nezávislé uzemění. Nerozumím
tomu, jak to tvůrce normy myslel...
Ohledně vedení hromosvodu po stěně - počítá se přeskoková vzdálenost na
střeše (mezi anténou a hromosvodem) podle odporu uzemění, indukčnosti
svodů (délka a počet svodů) a pokud se to nepočítá, mělo by tam být
minimálně 75 cm. Pokud je v dráze přeskoku nevodivá překážka (zeď), může
být vzdálenost poloviční. Svody na stěně se pokud vím, nějak zvlášť
neřeší. Odpor uzemění - dočetl jsem se na stránkách jedné hromosvodářské
firmy, že 10 Ohmů x 100KA je úbytek 1MV. Jenže jinde se dočtete, že
okolo tyčí v zemi chytí keříkový výboj, což zvýší efektivní průměr tyče
a odpor i úbytek se musí snížit až řádově. Takže co se tam děje ve
skutečnosti, je otázka. Já mám na stěnách 20 cm polystyrénu což už je na
obyč. držáky moc, takže jsem musel řešit držáky přímo v polystyrénu.
http://vaelektronik.cz/dum/original/polyst_drzak1.html . Otázka je,
jakou el. pevnost má 10 cm polystyrénu a co se stane, kdyby došlo k
přeskoku uvnitř - jestli by se polystyrén sám uhasil. Předpokládám že jo.

Anděl