[OT] Flexa

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Neděle Červenec 22 20:55:29 CEST 2012

Zdravim,

vratim se trochu k dotazu. Flexu pri oprave lodi pouzivam prakticky
neustale (a jeste plazmovou rezacku a svarecku) a lonsky rok jsem to
puvodne chtel resit kupovanim levnych hobby cajku z globalizatoru a
jejich pripadne reklamace.

Mel jsem dve jednu asi za 600 a druhou cca za 1000Kc. Obe dodnes
fungujou, ALE komfort prace s nima je tragedie. Rozhodnuti koupit si
neco jineho prislo s tim, kdyz jsem je zapomnel doma a pujcil si od
znameho Makitu. Jednak je o tretinu lehci (po puldni s flexou nad hlavou
to clovek oceni) a druhak mi po praci dva dni nemravenci prsty. To
nemluvim o tom, ze cloveku nebzuni stejne dlouho v usich.
Mimochodem obe ty levne odesly na loziska - sice bezi, ale vibrace jsou
takove ze je to tak s nima neco uriznout a zase je vypnout.

Znamy ma dve stejne Makity uz leta (pouzivane profesionalne, kazdodenne)
a musim rict po srovnani s moji nove koupenou bez nejakych viditelnych
funkcnich rozdilu (samozrejme vzhledove to za ty roky je patricne jete).
Ja jsem koupil Makita 9565CVR viz.:
http://www.makita.cz/katalog/produkt/133 (stal tusim cca 4kKc)
je to stejne jako ma kolega, ale ta moje ma navic plynulou regulaci
otacek - sice z toho mam trochu strach, ale pro me pouziti, kdyz casto
pouzivam dratene kotouce a kotouce na odstranovani barvy je to moc
sikovna vec. Ta regulace je navic inteligentni takze i pri stazenych
otackach si umi kompenzovat zatizeni a drzi stale otacky. Samozrejmost
je pomaly rozbeh, prakticky nulove vibrace a relativni tichost (nejeci
prevodovka).
Flexu pouzivam treba i nekolik hodin prakticky v kuse (co mi dovoli sila
v rukach ;-) a i treba ve velmi nevyhodnych rezimech, jako je "tezky"
kotouc na barvu pri minimalnich otackach (horsi chlazeni).
I pro hobysty - to ze flexa bezi klidne bez vibraci je velmi znat i na
rezani bezneho zeleza - kotouc totiz neodskakuje - na rezani pouzivam
levne kotouce na nerez zn. Mago silne 1.1mm - reze to naprosto suprove.

Nejaky servis jsem se rozhodl neresit - pro me je podstatne, ze funguje
jak ma a prace s ni je komfortni - v tehle kategorii to bude u vsech
znacek plusminus stejne.

Co se tyka Narexu tak mam zkusenosti jen s cernou radou vrtacek
(priklepovka) - tusim Protool, kterou jsme meli na instalaci site v
betonove budove - vrtani prurazu a der pro krabice. Shorel rotor tusim
hned prvni den. Vyresil to nejaky pneumaticky Asist za 1000Kc (tusim tez
kopie Makity), ktereho mam dodnes.

Nepotrpim si moc na znackove naradi - treba akuvrtacku mam nejakou
dvourychlostni noname a krome vymeny NiCd za modelarske s cimz jsem
pocital slouzi na lodi take jak ma.
Nicmene u te flexy je to podle me velmi velky rozdil ve funkcnosti - je
tam dost veci, ktere ovlivnuji funkcnost a nedaji se moc osidit a ani je
eliminovat zpusobem pouzivani - hlavne co se tyka lozisek, prevodovky a
provedeni rotoru.

Takze cokoliv si myslim, ze se da ocurat, ale flexa po mych zkusenostech ne.

S pozdravem
Radek Vicek