Re: vikend: home made toaster

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Sobota Červenec 21 12:54:25 CEST 2012

Chalanovy proste neverim, ze by tomu venoval 9 mesicu prace, mysleno tak, ze by se venoval projektu kazdy den a hodlal postavti funkcni touster.
Chlapce sice vidime pri navsteve dolu, ale chybi video z vyroby zeleza, medi.  Video je z formariny,ale to je cisty amaterismus , vetsina clenu teto konference tedy vsichni modelari by to zmakli lepe.

Zakladni problem projektu je vyroba pristroje 21 stoleti metodami stredoveku, Co je ucelem prokazat, ze kdyz chci zpracovavat ropu musim si nejdrive postavit kolonu na krakovani ropy nebo postavit touster.
Pokud postavit touster a pritom vyjit z zakladnich surovin natezenych v prirode tak ja bych problem resi takto:

Telo tousteru a izolace.
Vyrobit z porcelanu, Coz je pomerne trivialni smes kaolinu s ostrivem a vodou. Jde zpracovavat i doma, mam odszkouseno i kdyza jsem vysel z porcelanoive hmoty z tovarny (mame tu porcelnku), ale ani vyroba porcelanove hmoty neni nic neresitelneho, stacil by hmozdiz nebo spachat trivialni kulovy myln.

Topidlo
Odporovy material, nejjednodussi by bylo pouzit uhlik, tedy grafitove tycky, ale nebudeme troskarit a zkusime vyrobu bronzu na ozdoby a konstantanu na odporovy drat

Potrebujeme tedy
med, nikl a zinek nebo cin.
Popisovat vyrobu nebudu ale jde to, slo to jiz v dobe bronzove :-)
Samotne liti je pak jiz sranda, mam bronzove delo raze 30mm,ktere jsme odlevali s dedou a stacila nam k tomu  feldsmida, koks a forma z pisku. Delo je funkcni a na 30m prerazi 20 prkno.

Generator bych do toho netahal,visuelne dopadne urcite lepe , pochlubim se vysledkem a dovolim si dotaz na ktery zalozni jine vlakno.

Hutta