Prepetovka, vas nazor ?

Jozef Racek jozef_racek na tempest.sk
Sobota Červenec 21 12:25:40 CEST 2012

On 07/20/2012 06:20 PM, DeeJay wrote:

> - dovolím si malou poznámku odhledně bleskosvodu - nynější nová praxe je
> taková, že se stožár jako takový neuzemňuje, ale  umísťuje se na něj jímač,
> který sice drží na stožáru, ale je oddálený za pomoci izolačních tyček...

POZOR - to nie je celkom pravda.
antenny stoziar MUSI byt spojeny s HUS ( Hlavna uzemnovacia svorka )
samostatnym zltozelenym vodicom. HUS je spojena so zemnicom. Stoziar
teda JE UZEMNENY

Nespaja sa ale s bleskozvodovou sustavou HORE. Tm sa robi, ako ste
spravne napisali oddialeny bleskozvod na izolacnych tyckach.
Bleskozvodova sustava ma byt rovnako pripojena na HUS, teda stoziar je
spojeny s bleskozvodovou sustavou cez HUS, ktora byva niekde dolu,
obycajne v pivnici, alebo prizemi domu.

Dodo