Prepetovka, vas nazor ?

"Ing. Libor Konečný" support na mikrovlny.cz
Pátek Červenec 20 21:36:49 CEST 2012

Obe zde uvadene foto (Hakel, APC) jsou svodice tridy C.

Takovy ten keramicky valecek (napriklad CP Clare)  je schopen uzemnit
par kA bezem mikrosekundy.
Jelikoz nejaky zbytkovy proud projde,  protoze jiskriste se aktivuje az
od nejakeho napeti (75 az xx voltu v zavislosti na typu, tusim ze u APC
90V) a pomaleji je dale vrazen transil a varistor.
Zatimco transil a varistor je temer vecny, plynove jiskriste pri
aktivaci straci vyrazne ucinnost.
I u toho APC je pouzite zapojeni s plynovym jiskristem, aby fungovala
musi byt radne uzemnena, nebal bych se toho, urcite funguji.

LK