Prepetovka, vas nazor ?

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Pátek Červenec 20 14:50:18 CEST 2012

Pokud to s prepetovou ochranou myslite vazne, melo by za hlavnim jisticem
byt neco jako Dehnventil, ktery spolehlive pobere opravdu velke spicky (B+C,
75 kA). Pak si muzete dat po 5 m tyhle "male" prepetovky. Cena ventilu vsak
odpovida funkcnosti. Sam ho pouzivam na vicero lokalitach, vcetne jednoho
mista na kopci s opravdu velkym stozarem, kde obcas blesk bouchne. Primy
zasah to nedostalo asi nikdy, ale blizkych "bratricku" nespocet. Taky je
dobre se zamyslet, kudy to prepeti prijde, aby se nestalo, ze vam prijede
misto ze silovky treba po kabelovce, telefonu nebo nejake antene, kde nebyla
prepetovka. JM

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Friday, July 20, 2012 2:37 PM
To: HW-news
Subject: Re: Prepetovka, vas nazor ?

Dne 20. července 2012 14:21  <hutta.j na seznam.cz> napsal(a):
> Pokud uvazim, ze nekdo dokaze takovy baznek prodavat za 2600Kc uz se
nedivim, ze jsme my a cela EU tam kde jsme a to v riti.

Cena je stanovená dle ekonomických zákonů, s tím nějaká EU nebo řiť nemá co
dělat. Hakel jako výrobce tady byl ještě než ČR vstoupila do EU.

> http://www.shopelektro.cz/svodice-a-prepetove-ochrany/svodice-pro-ochr
> anu-napajecich-siti-do-1000-v/svodice-prepeti-typ-3/1-fazova-sit-tn-s-
> svodic-vf-filtr/hakel-30062-pi-k16-off
> Nejsem zadny expert jsme si jit, pri uderu blesku primo do vedeni nebo
kdekoliv v okruhu 1000m od okruhu chraneneho timto shori vse za tim a
nejspise se odpari i ty ligth spoje na DPS a forove svorkovnice.

Přepětí se do napájecího vedení dostává i jinak než přímým úderem blesku,
dále, jak jsem psal, je více stupňů ochran, tohle je až třetí stupeň, ty dva
před ním mají omezit napětí na určitou mez, jeden stupeň sám nebude fungovat
tak jako kaskáda všech tří. Výrobce to podrobuje nějakým zkouškám, aby to
mělo definované parametry, viz katalog. Jestli všechno shoří nebo se něco
odpaří, to může posoudit spíš výrobce ve svojí testovací laboratoři než
někdo jen podle fotky.

P.K.