OT: aktivator pro vterinak (heptan)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 19 10:42:37 CEST 2012

S tím polarity indexem jste mi nahrál, děkuji:

http://macro.lsu.edu/howto/solvents/Polarity%20index.htm

Ještě lepší by byl pentan, ale ten je už pěkné svinstvo:

http://eshop.merci.cz/detail19276/chemikalie-o-s/n-pentan-c-

jak moc vadí že ten heptan je n-heptan a pentan n-pentan?

----- Původní zpráva -----
Od: <hutta.j na seznam.cz>

Koukal jste spravne, hexan se skutecne pouziva jako aktivator povrchu pro
kyanoakrylatova lepidla.
Hexan je nepolarni organicke rozpoustedlo, s polarity indexem 0 a to je
presne ten duvod proc se pouziva k naleptavani povrchu pred lepenim KA.
Koncentrace resi jen jak moc naleptava.
Podobne pujde pouzit Heptan nebo n-Pentan, ale to je z blata do louze.
Z bezne dostupnych rozpoustedel ma nejblizsi polarity index asi toulen 2,3,
ale ac je razen mezi nepolarni rozpoustedla je jeho index jiz dosti vysoky.
(radu uzavira voda s polariti indexem 9).

Hexan se pouziva pri vyrobe hasise, cili se vyskytuje mezi pestiteli konopi.

Jutta