LED svetlo

Zdenek zdej na atlas.cz
Úterý Červenec 17 07:03:15 CEST 2012

Zatím jsem to provizorně opravil. V jednom světle byly zdravé 2 LED ve druhém 3. V obou jsem je zapojil sériově a vzhledem ke zrušení paralelní větvě jsem nastavil poloviční proud.

Tak uvidím, jaká životnost bude teď…

Mechanické provedení nevypadalo špatně. Také teplovodivá pasta byla všude, kde měla být.

Zdroj je řešen obvodem CL6808, kterému stačí externí cívka a snímací odpor proudu.

Zdeněk

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Monday, July 16, 2012 10:13 AM
To: HW-news
Subject: Re: LED svetlo

Problém je nejspíš v tom, že aby to svítilo a bylo to levné, ty ledky pojedou asi na maximum. Když jim zajistíte rozumné provozní podmínky - dobré chlazení a cca 1/2 až 2/3 max. proudu, budou mít o dost vyšší účinnost a pokud budou na společném chladiči, neměl by jim vadit ani ten paralelní chod. Jenže tím by byl zase narušený cykl - koupit, zahodit, koupit nové... Vysvicování luminoforu zase souvisí s teplotou ledek a nejspíš i s jeho kvalitou. Slušné osvětlovací ledky mají obvykle životnost 50000 hodin pro pokles o 30%.
Anděl