I2C - pripojeni 3V cidla k 5V procesoru

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Červenec 15 13:26:10 CEST 2012

A jeste mne tak napadlo - nejak se mi u toho 18F2620 nedostava sbernic,
potrebuju jak I2C (pro to cidlo), tak SPI (na kterem bydli SD karta). SW
implementace I2C mi dela nejake podezrele problemy (bohuzel uzavrena
knihovna MikroE), tak bych asi potreboval HW I2C.

Problem je, ze tenhle PIC ma obe sbernice na stejnych nohach. Je mozna
koexistence I2C a SPI (s tim, ze jak cidlo, tak tu SD kartu bych si pres
vypinal, aby do toho nekecaly)? Jak SPI, tak I2C samostatne "umim", ale na
stejnych nohach procesoru jsem to jeste nedelal. Nemate nekdo vyzkousene
reseni?

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, July 15, 2012 1:03 PM
Subject: I2C - pripojeni 3V cidla k 5V procesoru

Zdravim,

hraju si tu s PIC (PIC 18F2620, napajeni 5V) a snazim se k nemu pripojit
tlakove cidlo BMP085 pres SW I2C (20kHz hodiny). Ale jak, kdyz Bosch u toho
BMP uvadi, ze napeti na zadnem vyvodu nesmi prekrocit 3.6V? Samozrejme mam
vyresene napajeni (LE33), ale jak dal?

Hodiny (SCL) se jeste daji vydelit odporovym delicem, ty jsou jednosmerne a
generuje je ten PIC, ale co ta obousmerna data (SDA)? Pokud nedelam chybu v
uvaze, taky mi tam staci delic? Pokud mi tecou data od procesoru, tak delic
vydeli urovne, pokud data generuje cidlo, tak se delic napajeny stredem
prakticky neuplatni. Nerad bych to cidlo usmazil, tak se radeji ptam na
overeni.

Rad bych co nejjednodussi reseni, na desce nemam zrovna mista na rozdavani.

Diky za kazdou dobrou radu.

Pavel Kutina