Zelezita voda

DeeJay deejay na email.cz
Středa Červenec 11 13:03:57 CEST 2012

Taky jsem uvazoval o vlivu Moravskeho krasu a tim i vapenatych usazenim, ale proste vodni kamen to téměř nedělá - narozdíl třeba u mě doma na Vyškovsku, tam máme vodu z přírodního pramenište a to je jiná liga:

Tvrdost (Ca+Mg)	mmol/l	Dop. 2-3.5		4,07
Tvrdost (Ca+Mg)	°N		Dop.11-20		22,79
Vápník	mg/l			Dop.40-80		115
Hořčík	mg/l			Dop.20-30		29,0
Železo	mg/l			0,2			0,015
Mangan	mg/l			0,05			0,006
Amonné ionty	mg/l		0,5			<0,02
Chloridy	mg/l			100			16,8
Sírany	mg/l			250			140

tedy vodní kámen se usazuje před očima, ale trubky a armatury to nežere (teď jsem asi 25letech měnil pozinky a rozhodně ne proto, že by to někde teklo nebo naopak neteklo :-)

- jinak bludné proudy a spol můžu vyloučit - a kolem není žádná trakce a potrubí v celém domě je z plastu.

DJ

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of gatilo
Sent: Wednesday, July 11, 2012 11:12 AM
To: HW-news
Subject: Re: Zelezita voda

 11.7.2012, 11:02:05

IMHO, v okoli Brna je kysela voda snad jenom v Saratici. Sever Brna se dotyka jizni casti Moravskeho krasu, tamni voda trubky spise ucpe nez proderavi.
Teleso prutokoveho ohrivace je z Cu, takze tam zadne odzinkovani nehrozi, Pokud do studny nepronika nejaky sajrajt lidskeho puvodu, typoval bych to spise na bludne proudy a elektrochenickou korozi.
Jinak, slabe odzinkovani dokaze udelat v Brne i "mestska" voda, ale podle mich zkusenosti jde o zlomky mm za nekolik let.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz