Mobil pod vodou

Robert Baranka hwlist na centrum.sk
Středa Červenec 11 10:48:21 CEST 2012

zdravim

neter oprala telefon, a tam boli niektore plosky takmer uplne "odleptane" a
"opalene", slo hlavne o napajacie
aj zaplavene dps, co som mal v rukach, boli napajacie vyvody io "jemne" do
cierna sfarbene

"elektrika je sviňa" :-)

Robo

----- Original Message -----
From: "Petr Zahradnik" <clexpert na clexpert.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, July 11, 2012 10:25 AM
Subject: Re: Mobil pod vodou

Původní zpráva ze dne 11.7.2012 od Daniel Valuch:

> uz ani to zlato nie je co byvalo... Bud ti tam dali namiesto zlata
> 19 karatovu trubkovu mosadz alebo mate v potoku kyselinu fosforecnu
> :-) b.

No ono to bylo tak, že jsme zmokli (velký déšť a kroupy). Než jsme
došli 400 metrů k autu, byli jsme totálně promočení a nacucaní vodou.
V mobilu voda, ve foťáku voda.

Tohle, co je vidět na fotce, nebude pouhá koroze od vody. Já bych to
viděl spíš na nějakou elektrolýzu nebo spáleninu. Tento stav je už po
očištění, vypadalo to ještě malinko hůř. Muselo tam dojít ke zkratu,
protože nad plošným spojem bylo plechové stínění, které má na několika
místech očouzené fleky - nad některými součástkami. Zvláště nad tou
součástkou úplně dole vlevo od konektoru, který je uprostřed. Mrkni na
ni, jak je očouzená - vlevo od konektoru ta velká, možná je to kondík,
možná nějaký transil, nevím, co to je. Tak nad ní je největší flek na
plechu. Ale i na jiných místech.

Mimochodem, ten velký konektor má jednu nožičku nějakou upálenou či
co, je to třetí noha zleva nahoře. A integráč nad touto součástkou má
některé nožičky také nějaké divné upálené...

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601