VNWA 3 Vector Network Analyzer

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Pondělí Červenec 9 14:08:55 CEST 2012

ono zase ked sa bavime o presnosti tak ani tie "dospele" meraky nie su o
moc lepsie pokial sme daleko od nominalnych 50 Ohmov. Jednotky Ohmov
alebo 100-vky ohmov tiez nezmerate s chybou mensou ako desiatky az
stovky percent. Vyplyva to z principu ako sa meria, moc sa to s realnymi
komponentami vylepsit neda.
Ked si vsimnete datasheety modernych vykonovych mosfetov. Pisu tam ze su
odolne skratu na vystupe ale v datasheete najdete uz "len" psv povedzme
1:65 (gama = 0.97; S11 -0.3dB). A pritom vsetci vieme ze skrat je predsa
1:nekonecno. Lepsi VF skrat (v tomto pripade 1 resp. 2000 Ohm) sa neda
poriadne ani vytvorit, nie to este presne odmerat.
Takze ked rozpravame o 8 vs. 2.2 Ohmoch bol by som vo vyjadreniach
trochu opatrny, lebo neviete povedat ktore meranie je presnejsie.
b.