Re: VNWA 3 Vector Network Analyzer

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Pondělí Červenec 9 10:53:54 CEST 2012

Kdosi tu zminoval, ze za podobny peniz koupil vyrazeny HP , take jsem narazil na nekolika GHz HP v cene 1000$, to ale neni podstatne.
Napad neni spatny to co mi trochu vadi je prezentace a obchodni model.
Pan profesor konstrukci, respektive spise ideovy navrh publikoval v americke obdobe Amaterskeho radia s tim ze to je super low cost reseni a velky potencial pro amaterske radioamatery, o 6 mesicu slavnostne oznamil, kdo chce stavebnici  muze si ji objednat a sw je volne ke stazeni  na webu. K tomu publikoval nejake "bombasticke" technicke parametry pristroje. Aktualni cena kitu na jejich webu je £534.
Kdyz se pak clovek ponori pod povrch zjisti, ze pan profesor uzkostlive taji schema konstrukce , toto jste, pokud se nepletu,  nedostal ani v dobach kdy prodavali kit a zakaznik si pak vse pajel doma sam. V navodu,ktery jsme nasel je jen osazovaci chema , zapojeni chybi.
SW sice je volne ke stazeni,ale vyzaduje licencni klic :-)
Technicke parametry pristroje bych oznacil spise za zbozne prani nez realitu, Uvadi rozsah 90dB, pritom dnes osazovana zvukovka ma 89dB a pred ni je DDS a mixer vse totalne pretaktovane, nejsem expert,ale podle fotky DPS si autor moc nelamal hlavu s impedancim prizpusobernim VF vedeni. Podle meho dynamicky rozsah kolisa nekde mezi 50-85dB podle toho v jakem pasmu se meri.
Presnost mereni, v zde uvedenem ceskem porovnani autor na VMA zmeril 8.17Ohmu na 500MHz a realita zmerena HP N5230A byla 2.23Ohm.

Z meho pohledu autor prodava komercni vyrobek, za komercni cenu a snazi se ho prezentovat jako amaterskou konstrukci pro nadsence.
Nevadi mi, ze chce vydelat, vadi mi zvoleny model.
Model,ktery
- neumoznuje aby ostatni ametersti nadsenci konstrukci vylepsili,
- nam co se ucime neumoznuje se z konstrukce nic naucit
- tem kdo si vyrobek koupi neumoznuje vyrobek reklamovat az zjisti, ze 90db je zbozne prani nebo fakt, ze se pristroj pro mereni sekne o beznama 400%

Kdyz chteli vydelavat tak bud meli uvest zcela komercni projekt nebo vse zverejnit a jit bud cestou daru na podporu vyvoje nebo treba prodavat full verzi obsluzneho sw.
Kdyz chce HP prezentovat svuj vyrobek v tisku tak za to zaplati, oni svuj vyrobek prezentuji tak, ze jim redakce za to plati jim.

Hutta

-