Re: GPS normál - cviceni ze statistiky

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Neděle Červenec 8 16:05:15 CEST 2012

> Souhlas, v tomto vlakne jsem nastinil jak zpresnit 1pps "bezne GPS"
> a dostat se pod uroven M12+ a to vcetne zpozdovaci linky.

No uprime receno, tak jak jsem to ja pochopil, jste nic nezpresnoval,
ale pouze prumeroval - nic noveho, snad jen, ze jste to prumeroval
pred regulatorem, cehoz vyznam mi unika. Kdyz takhle zprumeruju tu
M12+T, tak se zase dostanu pod tu beznou GPS. Pokud jsem to blbe
pochopil, tak se omlouvam. Jak vlastne vypadal ten Vas pokus:

"Zkusil jsem prohnat 1pps z levneho GPS (vlastni chyba 1pps cca 70ns)
pres PI regulator a po 40s se chyba dostala na 18ns a to jsem mel k
dispozici jen 80MHz citace."

Co vlastne reguloval ten regulator? Co byl vstup, pozadovana hodnota,
vystup? Moc jasne mi to uprime neni.

Mimochodem skoda je, jak se tady v tom vlakne zachazi s pojmem
presnost a chyba. Presnost 1PPS pulsu zprumerovanych a
nezprumerovanych je stejna. Spravny pojem pro to, co se zlepsuje
prumerovanim je myslim v soucacnosti preciznost (proste smer.
odchylka).

Lukas Burda