Re: GPS normál - cviceni ze statistiky

Jiří Kučera fonolit na seznam.cz
Neděle Červenec 8 12:56:16 CEST 2012

Souhlas, v tomto vlakne jsem nastinil jak zpresnit 1pps "bezne GPS" a dostat se pod uroven M12+ a to vcetne zpozdovaci linky.
Co je a co neni bezny GPS prijimac, uprimne i ta M12 je bezny GPS prijimac, profi nebo geodeticke GPS prijimace vypadaji jinak a stoji min o dva rady vice, jednu profi GPS mame na dvore a je to 4U 19" benda v cene auta stredni tridy.
Nicmene v mem pojeti je beznym prijimacem GPS,  prijimac s chipem SiRFstarIII.
Porovnaval jsme nejaky blize nespecifikovany SiRFstarIII s M12 a oba vuci profi stroji, zhruba se da rici, ze presnost 1pps je funkci frekvence hodin na kterych jede dany prijimac. M12 ma 40MHz hodiny a v mereni vychazel 3 az 3,5x lepe mez SiRFstarIII jedouci tusim na 12,3MHz.
Jak jsem rekl, hlavni devizou M12 je prikaz umoznujici vycist predpokladane zpozdeni pristiho 1pps a pak moznost korigovat zpozdeni antenniho koaxialu ( pri pouziti v frekvencim normalu  irelevantni)

Jirka