Re: Ujíždějící TCXO

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Pátek Červenec 6 23:16:57 CEST 2012

To podle mě je normální. O nějaké nastavování bych se pokoušel až po
provozu v řádu dnů. Všiměte si, že poměrně často bývá v datasheetech
udávané denní stárnutí po například 30ti dnech. A nejlepší je, že po
delším odpojení napájení může oscilátor naběhnout trochu jinak (ale to
u TCXO bude asi řádově menší zdroj chyby, než teplotní závislost) -
hledejte pojem "retrace error". Ten váš případ bude normální nabíhání
oscilátoru.

Lukáš Burda

ps: Ještě k tomu Vašemu GPS normálu. Mám pocit, že jsme tu
kritizovali, že to šťouchá každých 16 sekund do řídícího napětí.
Teprve teď jsem si všiml, že v originálním popisu autora píše, že to
samořejmě ještě dlouhodobě průměruje, než to upraví řídící napětí.
Takže ono tomu zase tak moc vyčítat nic nejde. Pořád platí, že
odchylku od 1PPS to měří s rozlišením jen 1e-7, ale ono to s jitterem
1PPS od levnějších ne-časovacích GPS asi tak nějak koresponduje. A
zjednodušení zapojení - k nezapalcení.