Jak zacit s FPGA

Milan Kořínek korinekm na elektlabs.cz
Středa Červenec 4 11:07:17 CEST 2012

Zdravím,
ve většině případech je nutné uvádět v citlivostním seznamu všechny
signály, které se přiřazují v daném procesu. Pokud je třeba realizovat i
paměťový subsystém - tedy nějaké registry, stavy apod. tak se použivájí
globální hodiny pro jejich synchronizaci. Tento synchorinzační proces/y
má pouze v citlivostním seznamu hodiny a případně reset (ten může být
asynchronní nebo synchronní podle potřeby). Na náběžnou nebo sestupnou
hranu jsou hodnoty registrů aktualizované. Funguje to úplně stejně jako
obvod D. Lépe je to vysvětleno v knížce viz. níže.

Jedna z možností realizace detekce náběžné/sestupné hrany je:

architecture gate_level_arch of edge_detect is
    signal delay_reg: std_logic;
begin
    -- delay register
   LOGIC_SYNC:  process(clk,reset)
    begin
       if (reset='1') then
          delay_reg <= '0';
       elsif (clk'event and clk='1') then
          delay_reg <= level;
       end if;
    end process LOGIC_SYNC;

    -- decoding logic
    tick <= (not delay_reg) and level;
end gate_level_arch;

Podívejte se do knížky FPGA Protopyting VHDL Examples - Xilinx Spartan
3, najdete tam všechny základy, na které se tu ptáte.

S pozdravem Milan