Pasnove a krystalove filtry?

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Úterý Červenec 3 14:50:51 CEST 2012

Krystal o kterém jsem psal byl 95MHz a byla to jeho pátá harmonická.
Nějaké zevšeobecňování by nemělo moc smysl. Když jsem proměřoval ty
12MHz krystaly do filtru v tom normálu měřil jsem asi 10 různých
krystalů. Nejhorší Q měly ty nově koupené z GESu vyrobené firmou JAUCH.
Nejlepší byly miniaturní krystaly vybrakované z nějakých starých PC
karet. Ty z GESu měly Q nějakých 19000, ty miniaturní okolo 100000.
Rozdíly mezi jednotlivými krystaly byly dost značné. I v ostatních
měřených parametrech.

Ten přípravek byly 2 záclonové svorky připájené vedle sebe na kousku
kuprextitu a k nim přivedené vstup a výstup od VNA krátkými koaxiálními
kabely. Ty svorky mají mezi sebou moc velkou kapacitu. Chce to udělat
jinak. Chystám se k tomu ale bohužel den má stále ještě jen 24 hodin a
já mám ještě ke všemu ten hloupý zvyk z nich kus prospat :-). A nakonec
Kdoooo víííí kdy to zase budu potřebovat ? :-)

     Martin.