Prestupna sekunda GPS?

Jozef Racek jozef_racek na tempest.sk
Pondělí Červenec 2 10:40:28 CEST 2012

Standardnou poziadavkou pre clustre ( napr. SUN/Oracle, Veritas) je, aby
nody clustra mali nastavene ostatne nody ako peer-ov.
Pri vypadku konektu na presne NTP sa tie nody navzajom drzia na rovnakom
case ( aj ked oproti ozajstnemu presnemu casu mozu odplavat).
Pri obnoveni konektu na NTP sa zasa postupne dotiahnu na presny cas, ale
zasa vsetky nody spolu. Dotahovanie byva fazove, ak je rozdiel mensi ako
15 minut. Ak je vacsi, tak sa fazove dotahovanie nespusti a cas zostane
nesynchronizovany. Ak si to dmin vsimne az o niekolko rokov, tak
"oprava" mozne znamenat vypnutie systemov, nastavenie casu na presny a
cakanie aj 2 hodiny, kym sa presny cas dostane na vacsie hodnoty, ktore
boli pred tym zapisae v DB ako posledne casove peciatky... (stalo sa u
jedneho zakaznika)
Ak v takomto clustri spustite prikaz ntpdate, ktory urobi skokovu zmenu
casu na jednom node, spolahlivo sa vam restartne minimalne 1 nod
clustra. ( tiez miesntymi adminmi u ineho zakaznika vyskusane niekolko
krat na celkom dolezitych Oracle RAC clustroch ... )

;-))

Dodo