Pasnove a krystalove filtry?

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Neděle Červenec 1 19:27:11 CEST 2012

Nevím - je pravděpodobně technologický problém vyrobit krystal s tak
vysokou základní frekvencí. Rezonance krystalu záleží na mechanických
rozměrech výbrusu. Čím vyšší kmitočet tím tenčí a menší výbrus. Vyrobit
takový krystal asi není nemožné ale nezaplatíte ho... Chtělo by to
zeptat se u výrobce.

Pro vyšší frekvence se používají harmonické krystaly. Ty jsou zřejmě
broušené tak, aby harmonické rezonance byly co nejvýraznější.

Když jsem proměřoval krystaly VNAčkem bylo krásně vidět jak jsou vyšší
rezonance méně výrazné. To patrně znamená nižší Q na těchto rezonancích ?

     Martin.