Pasnove a krystalove filtry?

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Neděle Červenec 1 14:46:54 CEST 2012

Ta možnost korekce jednotlivých krystalů tam je. Hledejte v těch
prográmcích v menu a v helpu je to popsané.

Ty filtry na vysokých kmitočtech se dělají na vyšších harmonických
krystalů. Ale jak už jsem psal - nikdy jsem neviděl realizovaný takový
filtr. Jen jsem o tom slyšel.

V souvislosti s těmi filtry které jsem tu prezentoval jsem Q krystalů
měřil pomocí VNWA. Ty kousky z GESu mají Q okolo 20000 a Co 4,9pF. Pak
jsem prohrábl šuplík a hledal jsem i jiné 12MHz krystaly. Našel jsem 2
krystaly z PC s nízkým pouzdrem. Jeden měl Q okolo 70000 a druhý 90000.
Měly také nižší Co okolo 3pF. Tak jsem ten filtr finálně udělal s nimi a
vyšel o trochu lépe.

     Martin.