[OT] vyber zrcadlovky

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Leden 31 17:46:50 CET 2012

Dne 31.1.2012 15:14, Pavel Kutina napsal(a):
> Ja tady asi budu za dablova advokata - ten setovy objektiv, navzdory
> obecne zazitemu nazoru, vubec neni tak spatny, jak se rika. Prvni
> verze bez stabilizace byla o dost horsi (pritelkyne ho ma a obcas i
> pouziva), stabilizovany je vyrazne lepsi a za tech 1200 navic rozhodne
> stoji.
>
> Co se tyka uvedeneho Tamronu, jak bych to nejlepe... strucne... co
> nejcitliveji... No asi tak - s tim setakem bude srovnatelny, na plnou
> diru mu da ten setak na prdel.
Ja to citim vzhledem k tomu rozsahu taky tak. 18-200 je proste brutalni
a fyzika se neda obejit.

> Kdybych stal pred podobnym rozhodnutim, tak bych ted koupil set a az
> to pujde a budete mit potrebu si udelat radost, pak bych (pokud bych
> stale jeste touzil po univerzalnim objektivu), tak bych se zacal
> rozhlizet po Canonu EF-S 18-200/3.5-5.6 IS
> (http://oehling.cz/inshop/objektivy-canon/canon-ef-s-18-200-3-5-5-6-is-%5Bid-169680%5D.html),
> pripadne po opticky o chlup lepsim, ale kratsim Canonu EF-S
> 18-135/3.5-5.6 IS
> (http://oehling.cz/inshop/objektivy-canon/canon-ef-s-18-135-3-5-5-6-is-ew-73b-zdarma-%5Bid-177729%5D.html).
Jenomze s EF-S  neprejdu na fulframe, az  budou tela davat jako bonus ke
koupi peciva.... :-) A co pak s tim?  Ze zkusenosti vim, ze foceni je
droga a clovek chce furt vic. Kdybych dneska zacinal, koupim to
nejlevnejsi telo a uz nejaky lepsi sklo.
Urcite uz bych nesel do 28-200 jako kdysi, abych ho pak po case se
stratou prodaval.  Ceny tech tel jdou dolu a rozdil ceny fulframovych  a
crop tel jsou umele drzene. Ten kousek kremiku navic nemuze v cene tela
delat polovinu ( a vic)
ceny, jde jen o to , kdo s levnym fulframem prijde driv, tak jako kdysi
Canon prorazil s prvním levným zrcadýlkem EOS300D.

> Druha varianta je zvyknout si na obcasne prohozeni objektivu a
> nekupovat jeden objektiv "na vsechno", nechat treba ten setak, aby
> pokryl ten siroky konec a doplnil to treba timhle
> http://oehling.cz/inshop/objektivy-canon/canon-ef-28-135-3-5-5-6-is-usm-%5Bid-101735%5D.html
Tohle sklo mam, az na tu svetelnost je OK, kupoval jsem ho take v
zacatcich....

> [...]
> 10D, dlouha skla byla ruzna, v zaveru jsem koupil tu 70-200/4L)
> nafotil cca 70.000 zaberu - nez jsem si ujasnil, co vlastne a cim chci
> fotit, tak to bylo tak pul na pul.
>
> Takze pro zacatek bych usetril a koupil ten setak, casem zjitite sam,
> jake ohnisko potrebujete nebo jaka vlastnost toho objektivu nevyhovuje
> (mimochodem - pripravte se na to, ze jeden RAW ma cca 15-18MB a ze
> bude pravdepodobne nutny i upgrade pocitace, vcetne alespon nejakeho
> externiho disku na jakous takous zalohu fotografii, on i nejaky ten SW

A nekonci to pocitacem.......... , chce to i lepsi monitor, lepsi mys,
nebo lepe tablet, nejaky SW, nejakou batozinu, destniky , blesk(y),
filtry, predsadky, neco na makro  ( super je C100/2,8 ) , stativ ( lehky
a levny se samozrejme vylucuje)
  grip, nahradni baterky, karty,  a pokud budete chtit i tocit tak
nahledovy monitor s HDMI vstupem, (hledacek je v rezimu LiveView jaksi k
nicemu a na displeji se preostrovat neda.... )