[OT] vyber zrcadlovky

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Leden 31 08:48:51 CET 2012

Ja vam s klidem doporucim ultrazoom!!! Ale ne ten co jste si vybral.

Zrejme je to vase prvni zrcadlovka - proti tomu na co jste byl zvykly to
bude nesrovnatelne i s tim UZ.

Misto toho co jste si vybral vam doporucim sice cca 2x drazsi, ale muze
se klidne stat, ze dalsi objektiv uz potrebovat nebudete a pak je skoda
se trapit tim starym provedenim co jste si vybral:

http://www.sigma-foto.cz/sigma-katalog/18-200mm-f3-5-6-3-dc-os-hsm/
http://www.tamron-objektivy.cz/objektiv-tamron-af-18-270mm-f-3-5-6-3-di-ii-pzd-pro-sony_d56758.html

Oba maji vestaveny motor pro ostreni a vestavenou stabilizaci. Jen
poznamka - pro ohniska nad cca 100mm je jednoznacne lepsi stabilizace v
objektivu - pro kratsi ohniska vychazi lepe stabilizace na cipu (jako ma
treba Sony).

Mam doma slusne sklenarstvi, ale Nikkor 18-200 patri stale k
nejpouzivanejsim objektivum a hromada znamych co jezdime spolu fotit se
mi nejdriv smala, ale uz je maji take. Ja sice mam dve tela a tak na
jednom mam vetsinou pevne sklo a na druhem je prave tenhle UZ. Dokonce
jsem rezignoval na nejaky lepsi zakladni objektiv-zoom a pouzivam tenhle
UZ a k nemu bud pevnou 35mm nebo 50mm.

Pro zacatecnika ma nekolik zasadnich vyhod - nemusi premyslet nad tim
jake pevne sklo zvolit (nekdy se to blbe odhaduje), netahate sebou
tasku/batoh kramu (staci vam pistolove pouzdro) a dalsi velka vyhoda je,
ze nemusite resit spinu na cipu.

Az budete mit neco odfoceno tak neni problem si z fotek udelat
statistiku a kouknout se jaka ohniska nejcasteji pouzivate a podle toho
si treba koupit pevne sklo. Ty kratka svetelna skla jsou relativne za
hubicku a maji krasne podani barev.

Nakonec ten UZ muzete vcelku bez problemu a s malou ztratou prodat.

Radek Vicek