[OT] vyber zrcadlovky

Dawid Ferenczy ferenczy na volny.cz
Úterý Leden 31 01:39:11 CET 2012

Puvodni  zprava  "[OT] vyber zrcadlovky" od "Jaroslav Buchta (hw-list na list.hw.cz)" z 30. ledna 2012,
19:56:09,
msgid:4F26E7C9.3010709 na hascomp.cz (924 bajtu):

JB> O  typu mam celkem jasno - EOS 600D Ale jde o to, jestli koupit se setovym objektivem, ktery pry
JB> stoji  za  ...  http://www.alza.cz/canon-eos-600d-objektiv18-55mm-d223369.htm  nebo samotne telo
JB> http://www.alza.cz/canon-eos-600d-body-d223368.htm           a          tenhle          objektiv
JB> http://www.alza.cz/objektiv-tamron-af-18-d60527.htm   ktery   nema  spatne  recenze  (samozrejme
JB> vzhledem k cene) Vic za to ted nedam, casem bych asi nejaky slusny objektiv koupil.

Take  zalezi  na tom, jestli preferujete univerzalnost, tedy radsi jeden objektiv s velkym rozsahem,
ale  za  cenu  nizsi  kvality  (ikdyz  samozrejme  muze  existovat  objetiv s velkym rozsahem, ale s
kvalitnejsim obrazem, nez levny pevny objektiv), nebo bud02ete s sebou klidne tahat tasku kvalitnich
objektivu a dle pozadavku kompozice je budete pri foceni prohazovat.

Ja  mam  ten set 600D + zakladni objektiv 18 - 55 mm a foti hezky. Je to ale nazor cloveka, ktery na
nej presel z kompaktu, tudiz irelevantni :)

Jeden  objektivni  poznatek  bych ale mel - nevim, jestli ma ten Tamron optickou stabilizaci obrazu,
coz  ten zakladni v setu ma. V popisu se to tam nepise. Jde defacto o to, ze objektiv obsahuje jeden
z  optickych  clenu  pohyblivy  a  fotoaparat pomoci akcelerometru meri chveni a podle toho hybe tim
pohyblivym  clenem  do  protifaze.  Je to urcite vykonejsi stabilizace nez pouze digitalni, pocitana
softwarove.  Byl  jsem  prekvapeny,  jake  casy se jeste daji v hodne spatnych svetelnych podminkach
udrzet  v  ruce.  To by s prechozim kompaktem nehrozilo. Skoro neni potreba blesk :) Ale je fakt, ze
jsem  jeste  nezkousel  porovnavat fotky se zapnutym a vypnutym optickym stabilizatorem (lze ovladat
prepinacem na objektivu). Treba to neni jim, ale fotakem. Schvalne to vyzkousim. Kazdopadne aktivita
stabilizatoru  je  slyset pouhym uchem - kdyz je zapnuty, ozyva se z objektivu rychle cvakani, ikdyz
velmi tiche, clovek k nemu musi prilozit ucho.

--
Hezky den,
 Dawid Ferenczy