OT: spotreba aut (bylo: Re: OT: Motorek sterace)

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Pondělí Leden 30 09:41:30 CET 2012

Hlavne kolem aut putuje sposta fam a nesmyslnych pover.

Treba 1,9TDI 74KW - na netu ho vykonove vsichni odsuzuji, pritom tenhle
motor nevi co je kopec. (Vyzkouseno pri
prujezdu Alpskou dalnici - plne nalozeny kombik a nebyl problem drzet 130 i
v nejvetsim kopci) Nebo 1,2 benzin 44KW ano je to ponekud slaby motor, ale
do maleho auta bohate staci, pokud jezdi clovek sam. Je rozdil male auto -
800kg a kombik 1,5 - 2 tuny.

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, January 30, 2012 9:24 AM
Subject: Re: OT: spotreba aut (bylo: Re: OT: Motorek sterace)

No tak o poteseni je treba hovorit az po nekolika letech a stovkach
tisic km - protoze nalady a poteseni se muzou velmi rychle menit. ;-)

Lze okecavat ledacos (prave v hospode), ale nelze okecat naprosto jasny
fakt, ze vykon motoru je primo urcen pracovnim tlakem ve spalovacim
prostoru.
Takze pokud ma vase 1.2TSI vykon 77kW a moje 2.0HDi vykon 66kW pri
prakticky stejne spotrebe - tak si je mozne pradstavit za jakych
podminek se toho dosahuje.

Je to dalsi katovani kostu...lehci motor s vyssim litrovym i
kilogramovym vykonem je levnejsi za cenu snizene zivotnosti a extremni
slozitosti. Neni bez zajimavosti, ze nektere automobilky uz verejne
deklarovaly, ze touto cestou se nevydaji, protoze je to na ukor
spolehlivosti a zivotnosti.

Ted jsem byl s kolegou a koukal na jeho Octavii s 1.9TDi a na tachometry
mu svitilo 612.000km...

Radek Vicek