MX- 5xx stavime indukcni pajecku

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Neděle Leden 29 11:02:01 CET 2012

Já bych řekl, že si děláte trochu zbytečné obavy. Kmitočet je řízen
krystalem, takže je přesný, stabilní a v pásmu které je pro tyto účely
určené. Hned za spínaným regulátorem je pokud si schéma dobře pamatuji
účinná dolní propust která ořeže harmonické které v regulátoru vzniknou.
Pokud uděláme kovovou krabičku která zabrání svícení VF přímo ze
spínaného regulátoru bude vše v pořádku. Ještě bych doporučil udělat
dobrý filtr i na vstupu napájecího napětí aby se produkty nešířily z
krabičky přívodními vodiči. Na krabičku bych přidělal chladič a teplý
vzduch zevnitř vyfukoval ventilátorem. Nezapomeňte že hřát bude i trafo
a cívky ve filtru a toto teplo nemůžeme odvést chladičem - musíme ho
vyfoukat.

Ještě bych měl jeden dotaz. Stále jsem nepochopil, jak je vlastně buzený
ten hrot. Budící vinutí je v ručce a ohřívá hrot nebo je uvnitř hrotu ?
Nebo jak se vlastně ten hrot ohřeje ? Nikde na obrázcích jsem neviděl
nic co by mi tuto nejasnost objasnilo.

Pokud by někdo chtěl nastavit a změřit parametry té dolní propusti, mám
VNA. Jsem s ním k dispozici v Rychnově nad Kněžnou nebo v Liberci. Taky
mám spektrální analyzátor - mohu s ním změřit vyzařování z přístroje a
VF výkon, který stanice dodává. Spektrák ale jen v Rychnově n/Kn.

     Martin.