Relé

"Ing. Libor Konečný" support na mikrovlny.cz
Pátek Leden 27 12:24:35 CET 2012

Rele urcite vydrzi vice,  nicmene zivotnost kontaktu zavisi u spiraly na
poctu sepnuti a navic na tom zda  to rele ma paralelni kontakty spojene
nebo jeden.
Tedy pokud je na rele napsano 16A tak trvale tech 16A musi vydrzet, ale
vetsinou je psano za lomitkem i jake napeti (30VDC, 125VAC) pro danou
proudovou zatez.
Priklad jednoho kontaktu na 16A je RT314F012 proto patri mezi
nejspolehlivejsi nez treba relpol, ktery ma kontakty unitr 2x8A a
spojenim se dosahne 16A, zde nastane problem, ze kontakty jsou
nesoumerne a nespinaji v jeden okamzik, jeden kontakt se opali drive.
Pinout maji uplne stejny.
Pro Vase reseni je nelepsi stykac.

LK