OT: Motorek sterace

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Leden 27 09:24:17 CET 2012


Renault jako první už koncem 70. let vytvořil metodiku optimalizace spotřeby 
materiálu pro vývoj/výrobu auta takovou, že to funguje po nějakou dobu a pak 
se to v podstatě najednou všecko pokazí. Dnes je toto dovedenok dokonalosti, 
při vývoji se nastaví cílová životnost stroje, tak jsem vidělu nějakého 
projektu nového motoru 8000h a na to ylo počítané všecko, i převodovky. Při 
piánko jízdě naštěstí motor vydrží déle, nemá to počítadlo motohodin, ale 
hraje se na únavu materiálu. Můj veteránoservisák občas spravuje i nové 
auta, tak tuhle sháněl "kolečko od hodinek" do převodovky na očesanou 
pětku - tak tohle udělá optimalizace když materiál je více nehomogenní, než 
s jakým počítá návrh životnosti. U starých aut je prostě kus materiálu, kde 
neočekávaná nehomogenita neudělá takovýto problém.

V elektronice u videí 90's v tomto trendu bylo nejúspěšnější mitsubishi, ty 
dokud fungovaly, byly bez problémů, ale jak něco, tak to šlo do háje za 
chvilku celý.

----- Původní zpráva ----- 
Od: Jaroslav Buchta

A renaulti DCi jsou kapitola sama pro sebe, nejlip s 6ti kvaltovou 
prevodovkou, tam se to se.e tak nejak vyvazene furt :-P



Další informace o konferenci Hw-list