OT: Motorek sterace

Hfmcons hfmcons na gmail.com
Čtvrtek Leden 26 08:48:10 CET 2012


Pokud je i proudový pokles... Nedokážu si ale moc představit zahřátí 
dvou keramických segmentů nezanedbatelné velikosti pomocí drátků 
nepříliš velkých průřezů a nepříliš velkého času, poblíž Curieova bodu.
S pozdravem,
Miloš Dašek

Dne 26.1.2012 8:24, RV napsal(a):
> No tak dobou kmitu myslim tu dobu po jakou to podrzi ta RJ - problem je
> v tom, ze Citroen ma dobu sepnuti rele prakticky stejne dlouhou jako je
> doba jednoho behu steracu - je to slyset na tom jak cvaka relatko. Uz
> jsem se nad tim pozastavil, kdyz mi blbnul dobehovej kontakt na zadnim
> steraci - sterac se vypinal tesne pred beznou koncovou polohou.
>
> Zrejme to fakt vypada na odmagnetovani motorku - motor jde naprosto
> plynule - jen nema silu. Tady to take nekdo popisuje (bohuzel bez zaveru):
> http://www.citroen-club.cz/forum-tema/sterace-21579
>
> doted jsem si myslel, ze se tyhle motory delaji jako univerzalni motory
> tedy s motanym rotorem i statorem - tam tohle nehrozi - zrejme zase
> katovani kostu - med je draha.
>
> Novej stoji 2.800Kc - vrakoviste 1.000 ach jo.
>
> Radek Vicek
>
> Dne 25.1.2012 23:14, Miroslav Šinko napsal(a):
>> Toto sa mi nezda. Ako "system" pozna dobu jedneho kyvu, ked sa stierace
>> nepohli? Neviem teda ako Berlingo, ale mam tu schemu opla a tam to
>> funguje nasledovne: prva poloha stieracov je pomale stieranie (pauzy
>> medzi kyvmi). Ked do tejto polohy zapnete prepinac, dostane sa kladne
>> napajanie na rele a zaroven na riadiacu jednotku stieracov (a podobnych
>> zariadeni). Ta uzemni druhy koniec rele na dobu kym sa stierace dostanu
>> do polohy, kedy uz prud tecie cez dobehovy kontakt, potom rele vypne a
>> dobeh je rieseny dobehovym kontaktom. Po case RJ opat zopne rele atd.
>> Dolezite je to, ze ak zbadate, ze sa stierace nepohli a hned vypnete
>> prepinac do 0, zmizne kladne napajanie z rele a RJ moze sice stale
>> uzemnovat jeho druhy koniec, no rele nema ako zopnut.
>> Pre trvaly beh stieracov sa potom rele a RJ obchadza uplne, po vypnuti
>> je dobeh rieseny iba dobehovym kontaktom.
>>
>> Tym chcem povedat, ze ziadna doba kyvu pri zaseknuti stieracov nie je.
>> Ak ste prepinac vypli okamzite, musela byt doba trapenia sa motora
>> kratsia. Iba zeby sa stalo, ze motor sa pootocil do polohy, ked za zopol
>> dobehovy kontakt. To by potom znamenalo, ze prud pretekal motorom aj po
>> vypnuti prepinaca po cely cas, az kym ste stierace neodlepili. Len to by
>> ste zistili pri dalsom zapnuti zapalovania, ze urobili jeden kyv cez
>> dobehovy kontakt.
>>
>> miro




Další informace o konferenci Hw-list